SMS zpráva o dluhu na zdravotním pojištění znamená, že má klient vůči VZP neuhrazené závazky, které je nutné co nejdříve vyrovnat. Zpráva je součástí tzv. měkkého vymáhání, kdy VZP informuje své klienty o dlužných částkách a dává jim možnost řešit situaci dobrovolně, bez zahájení právních kroků. Doporučujeme proto na takovou výzvu reagovat včas, aby nedošlo k navýšení dluhu o úroky z prodlení či další sankce.
NahoruJak poznám, že se nejedná o podvodnou SMS zprávu?
SMS zprávy zasílané VZP jsou výhradně informačního charakteru a nikdy neobsahují žádné výzvy k poskytnutí osobních údajů ani pokyny k platbě. Formou SMS může být dlužník upozorněn na jednotlivou pohledávku nebo souhrnnou pohledávku. Pokud máte pochybnosti o tom, zda máte dluh na zdravotním pojištění, doporučujeme si stav svého účtu ověřit prostřednictvím aplikace Moje VZP. Tato aplikace vám poskytne aktuální přehled o všech platbách a případných nedoplatcích.
Pokud i přesto máte podezření, že SMS zpráva není zaslaná VZP nebo si nejste jistí jejím obsahem, můžete zaslat snímek obrazovky na e-mail info@vzp.cz. Doporučujeme vyvarovat se otevírání odkazů, které vedou mimo oficiální web VZP na adrese www.vzp.cz.
NahoruCo je to měkké vymáhání a jak probíhá?
Měkké vymáhání je první fáze procesu vymáhání dluhu, kdy se zdravotní pojišťovna snaží informovat dlužníka o existujícím nedoplatku a dát mu prostor dluh dobrovolně uhradit. Tento přístup je šetrnější, protože nevyužívá tvrdých právních prostředků, jako je exekuce nebo soudní řízení. Zdravotní pojišťovna posílá upomínky nejen formou SMS, ale také prostřednictvím e-mailu, datové schránky nebo dopisu, kde klienta upozorňuje na dlužnou částku a…