dnes je 21.11.2024

Input:

č. 2190/2011 Sb. NSS, Rozhlasové a televizní vysílání: licenční řízení; přidělení další vysílací frekvence

č. 2190/2011 Sb. NSS
Rozhlasové a televizní vysílání: licenční řízení; přidělení další vysílací frekvence
k § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, ve znění zákona č. 235/2006 Sb.
O přidělení další vysílací frekvence nacházející se zcela mimo územní rozsah stávajícího rozhlasového vysílání provozovatele nelze žádat prostřednictvím řízení podle § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, neboť takový způsob dokrytí území vysíláním provozovatele by byl obcházením ustanovení tohoto zákona týkajících se licenčního tíženi.
(Podle rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 8. 2010, čj. 7 As 48/2010-87)
Prejudikatura: č. 739/2006 Sb. NSS a č. 1119/2007 Sb. NSS.
Věc: Společnost s ručením omezeným COUNTRY RÁDIO proti Radě pro rozhlasové a televizní vysílání o změnu licence k provozování rozhlasového vysílání, o kasační stížnosti žalované.

Žalobce podal k žalované žádost o změnu souboru technických parametrů a územního rozsahu vysílání spočívající v přidělení kmitočtu Brno 98,1 MHz/1 kW. Žalovaná rozhodnutím ze dne 8. 9. 2009 souhlas se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu COUNTRY RÁDIO, udělené na základě rozhodnutí ze dne 14.12.1998, neudělila. Důvodem neudělení souhlasu ke změně licence byl nedostatečný přínos programové skladby programu žalobce pro rozhlasové vysílání v regionu.
Žalobce napadl rozhodnutí žalované žalobou u Městského soudu v Praze, který rozsudkem ze dne 16. 12. 2009 uvedené rozhodnutí zrušil a věc vrátil žalované k dalšímu řízení. Městský soud dospěl k závěru, že rozhodnutí žalované je nepřezkoumatelné pro nedostatek důvodů. Z odůvodnění rozhodnutí žalované není totiž zřejmé, zdali a jak žalovaná provedla samotné porovnání konkrétních prvků programové skladby žalobce a programových prvků stávající nabídky rádií vysílajících v daném regionu, jejich případnou shodnost či rozdílnost. Závěr, že žalobce nenaplnil podmínku podle § 17 odst. 1 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., učinila žalovaná bez uvedení souměřitelných kritérií, z nichž by vyplývala přezkoumatelná úvaha.
Proti tomuto rozsudku městského soudu podala žalovaná (stěžovatelka) kasační stížnost, v níž především napadla závěr městského soudu o nepřezkoumatelnosti jejího rozhodnutí.
Nejvyšší správní soud rozsudek Městského soudu v Praze zrušil a věc mu vrátil k dalšímu řízení.
Z odůvodnění:
Nejvyšší správní soud přezkoumal napadený rozsudek městského soudu v souladu s § 109 odst. 2 a 3 s. ř. s., vázán rozsahem a důvody, které uplatnila stěžovatelka v podané kasační stížnosti, a přitom sám shledal vady uvedené v odstavci 3 tohoto ustanovení, k nimž musel přihlédnout z úřední povinnosti. (...)
Stěžovatelce byla dne 5. 8. 2009 doručena žádost žalobce o změnu souboru technických parametrů a územního rozsahu vysílání spočívající v přidělení kmitočtu Brno 98,1 MHz/1 kW. Žalobce je na základě rozhodnutí stěžovatelky o udělení licence ze dne 14. 12. 1998 provozovatelem rozhlasového vysílání programu COUNTRY RÁDIO, přičemž technické
Nahrávám...
Nahrávám...