1. lekce - Role manažera - schopnosti, dovednosti a návyky řídícího pracovníka
-
Styly vedení lidí s důrazem na nové směry
-
Jak získávat souhlas zaměstnanců a spolupracovníků
-
Účinné způsoby, jak přesvědčovat a ovlivňovat druhé a současně nepodléhat neetickým manipulativním postupům
2. lekce - Typologie osobnosti pro vedoucí pracovníky a manažery
- Jedinci v práci - typy osobností
- Dimenze účinného jednání a přehled typů svízelných osobností včetně zvládací strategie
3. lekce - Motivace
- Způsoby, jak správně a efektivně motivovat své kolegy a podřízené
- Typy motivátorů
- Sebemotivace, pozitivní myšlení a stanovování cílů Způsoby jak správně a efektivně motivovat své kolegy a podřízené
4. lekce - Time management - rady, tipy a návody, jak efektivně hospodařit s časem
- Špatná osobní kontrola času
- Časté přerušování práce
- Káva, cigarety, internet, mail, povídán
- Opakované přeplánování časového rozvrhu
- Čekání na někoho
- Neumění říci ne
- Odkládání
- Nestanovování priorit
- Zbytečný perfekcionalismus
- Neproduktivní jednání
- Špatné delegování
- Špatný odhad potřeby času na úkol
- Vynechávání růstových činností
- Nepoužívání plánovacích systémů
5. lekce - Zvládání stresu - možnosti a metody mentální hygieny pro manažery
- Co je to stres?
- Techniky zvládání stresu
6. lekce - Efektivní vedení týmů
- Sestavení a koučování týmu
- Hodnoty a normy úspěšného týmu
7. lekce - Řízení změny v týmu i v organizaci
- Faktory ovlivňující postoj ke změnám
- Fáze řízení změny
8. lekce - Jak si vybrat správného zaměstnance - úspěšné metody výběru a vedení vstupního přijímacího pohovoru
- Prvotní fáze - Jak pracovat s životopisy
- Efektivní metody výběru nových zaměstnanců
- Závěrečná fáze výběrového řízení
- Jak maximálně snížit riziko špatné volby při výběru zájemců o důležitou pozici
9. lekce - Hodnocení a efektivní vedení hodnotícího pohovoru a kariérové plánování
- Účel a přínosy hodnocení, návrh metody a systému hodnocení a jeho výstupů
- Hodnotící pohovor jako koučovací nástroj, který ovlivňuje výsledky i pocity každého pracovníka
- Jak se vyhnout nejčastějším chybám při hodnocení podřízených
- Péče o zaměstnance
10. lekce - Dospělá firemní komunikace
- Dospělý komunikační vzorec
- Aplikace transakční analýzy pro manažery
- Dospělá komunikace a lidská psychika
11. lekce - Profesionální vedení porady
- Porada jako účinný nástroj každého leadra
- Klíčové faktory dobré porady
- Profesionálně připravený plán mítinku
- To hlavní, co musí obsahovat plán porady
- Samotné koučování porady
- Práce s daty z mítinku
- Druhy otázek pro kouče porady
12. lekce - Konflikty na pracovišti a jejich řešení
- Typologie konfliktů
- Vznik a stádia konfliktů
- Struktura konfliktu
- Prevence konfliktů
- Způsoby práce s konflikty
- Téměř univerzální možnost zvládnutí konfliktu