Vzor I: Smlouva o dílo na výstavbu provozovny
Stáhnout
vzor
Smlouva o dílo
uzavřená podle § 536 a násl. zákona č. 513/1991 Sb., obchodního
zákoníku,
mezi:
společností
MAX NÁBYTEK s.r.o.
("objednatel“)
IČ: 123 45 678
se sídlem: Jánošíkova 14, 140 00
Praha 4,
jednající: Ing. Františkem Hruškou, r.č. 123456/123,
jednatelem,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze,
oddíl C, vložka 656 76,
bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s.
číslo
účtu: 123456789/0300
a
společností
První stavební a.s.
("zhotovitel“)
IČ: 87654321,
se sídlem: Beranova 33, 130 00 Praha
3,
jednající: Ing. Miroslavem Otýpkou, r.č. 500515/123, předsedou
představenstva, a JUDr. Janou Malou, r.č. 606012/1234, členkou
představenstva,
zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze,
oddíl B, vložka 123
bankovní spojení: Komerční banka, a.s.
číslo účtu:
54545454/0100,
(dohromady "smluvní strany“)
Smluvní strany spolu uzavírají
následující
smlouvu o dílo, jejímž předmětem je zhotovení provozovny
pro objednatele.
I.
Předmět smlouvy
-
Zhotovitel se tímto zavazuje k provedení díla "PRODEJNA A
SKLAD NÁBYTKU MAX“, blíže specifikovaného v bodě 2. tohoto článku a v příloze A
této smlouvy, na pozemku ve vlastnictví objednatele, parcelní číslo 123/1,
nacházejícího se v katastrálním území obce Ořech, okres Praha-Západ, a to
řádně, včas a v kvalitě stanovené touto smlouvou.
-
Bližší specifikace díla: novostavba prodejny nábytku,
sestávající se ze zděné budovy o půdorysu 20,5 x 17 m (prodejna), jejíž přední
část je tvořena prosklenou částí. Na tuto část navazuje s ní spojená zděná
budova o půdorysu 10,2 x 12 m (sklad). Detailní specifikace díla tvoří přílohu
A k této smlouvě, která je její nedílnou součástí.
II.
Doba plnění
-
Zhotovitel se zavazuje celé dílo řádně zhotovit a předat
objednateli bez vad a v kvalitě stanovené touto smlouvou do 31. 10. 2006.
-
Zhotovitel je povinen zahájit zhotovování díla do 1. 5.
2006. K tomuto datu je objednatel povinen dodat zhotoviteli veškeré podklady
nutné k zahájení zhotovování díla, zejména pak potřebná úřední rozhodnutí.
-
Objednatel je povinen předat zhotoviteli staveniště ve
stavu způsobilém ke zhotovování díla, a to do 1. 4. 2006.
-
Termíny stanovené v bodech 1. a 2. tohoto článku budou
přiměřeně prodlouženy v následujících případech:
-
v případech nepředvídatelného zásahu vyšší moci,
-
dojde-li k prodlení s plněním povinnosti na straně
objednatele, která bude mít za následek nemožnost zhotovitele plnit včas.
III.
Cena díla
-
Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli cenu díla v
maximální výši 5.250.000,- Kč (pětmiliónůdvěstěpadesáttisíckorunčeských) bez
DPH.
-
DPH bude účtována v zákonné výši v době uskutečnění
zdanitelného plnění.
-
Při zachování celkové maximální ceny díla podle bodu 1.
tohoto článku nesmí cena jednotlivých položek při zhotovování díla přesáhnout o
více než 10 % jednotlivé částky uvedené v příloze B této smlouvy.
V případě, že zhotovitel bude žádat navýšení ceny některé
položky uvedené v příloze B této smlouvy o více než 10 %, je tak povinen učinit
písemně na předepsaném formuláři, který je přílohou C této smlouvy, a to
prostřednictvím svého k tomu oprávněného pracovníka.
-
Cena uvedená v bodu 1. tohoto článku je nejvýše přípustnou
cenou díla, která v sobě zahrnuje veškeré náklady na kompletní zhotovení
díla.
IV.
Platební podmínky
-
Objednatel bude zhotoviteli průběžně měsíčně uhrazovat
část ceny zhotovených částí díla, a to na základě faktur vystavených
zhotovitelem, jejichž přílohou bude protokol o rozsahu provedených prací, jehož
vzor je přílohou D této smlouvy. Zhotovitel bude tímto způsobem průběžně
uhrazovat vždy 75 % ceny prací provedených v daném měsíci, a to až do úhrnné
výše 85 % celkové ceny díla (bez započtení DPH).
-
Po převzetí díla objednatelem vystaví zhotovitel konečnou
fakturu obsahující závěrečné vyúčtování ceny díla. V případě, že v ní bude
obsažena úhrada za dosud neuhrazené provedené práce, musí konečná faktura jako
přílohu obsahovat protokol o rozsahu provedených prací (příloha D smlouvy).
-
Vystavené faktury musí mít veškeré náležitosti daňového
dokladu ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, a zákona č.
563/1991 Sb., o účetnictví, a dále musí být vzestupně číslovány.
-
Splatnost faktur je 30 dnů od jejich doručení
objednateli.
-
V případě, že faktura nebude obsahovat požadované
náležitosti, je objednatel oprávněn vrátit ji zhotoviteli k doplnění. V takovém
případě se přeruší běh lhůty splatnosti faktury.
V.
Způsob provedení díla
zhotovitelem
-
Zhotovitel je povinen vést stavební deník.
-
Zhotovitel odpovídá za ostrahu staveniště v době provádění
díla. Zhotovitel odpovídá objednateli a třetím osobám za škody na jejich
majetku vzniklé v důsledku zanedbání této povinnosti zhotovitelem.
-
V průběhu provádění díla budou konány kontrolní dny, a to
minimálně 1x za měsíc. Termíny konání kontrolních dnů budou stanovovány
objednatelem nejpozději 2 dny před jejich konáním. Kontrolních dnů se
zúčastňují zástupci objednatele a zhotovitele, popř. i projektant a určení
subdodavatelé. Provedení zápisu z kontrolních dnů zajišťuje objednatel.
-
Objednatel je oprávněn kontrolovat průběh provádění díla
zhotovitelem prostřednictvím stavebně-technického dozoru. Za účelem konání
kontroly má zástupce objednatele přístup na staveniště. Kontroly se mohou konat
kdykoliv během pracovní doby na staveništi.
Stavebně-technický dozor objednatele je oprávněn při
zjištění závad v průběhu provádění díla požadovat, aby zhotovitel závady
odstranil a dílo prováděl řádným způsobem. Odstranění takto zjištěných závad je
zhotovitel povinen zajistit na své náklady a v určené přiměřené lhůtě.
Pokud zhotovitel v určené lhůtě vady neodstraní, je
objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy.
-
Zhotovitel je povinen sám vyzvat objednatele ke kontrole
těch podstatných stavebních prací, jejichž kontrola se stane v dalším průběhu
stavby nemožnou. Pokud se zástupce objednatele nedostaví ke kontrole v…