Zapomněl(a) jste své osobní heslo? Neznáte své přístupové údaje?
Získejte přístup k tomuto placenému dokumentu zdarma.
Informace najdete pod ukázkou textu.
JUDr. Martin Kareš
Vadu krytou zárukou musí kupující vytknout u poskytovatele záruky bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost si věc prohlédnout a vadu zjistit, nejpozději však v reklamační lhůtě určené délkou záruční doby. Je na kupujícím, zda vadu přímo označí nebo jen poskytovateli záruky oznámí, jak se vada projevuje. V poslední den lhůty musí být projev vůle kupujícího doručen poskytovateli záruky (připadne-li tento den na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejbližší následující pracovní den). Pokud by se tak nestalo a poskytovatel záruky by poté u soudu namítnul opožděné vytknutí vady, nemohl by soud kupujícímu jeho právo přiznat. Soud by však kupujícímu jeho právo přiznal, jestliže by byla vada důsledkem skutečnosti, o které poskytovatel záruky při předání věděl nebo musel vědět. K promlčení práva vytknout tyto skryté vady, o kterých věděl (nebo musel vědět) pouze poskytovatel záruky a které se neprojevily ani v průběhu záruční doby, by došlo v obecné tříleté promlčecí době, běžící dle ustanovení…
Probíhá načítání obsahu